Bijna de helft van de passagiers op Charleroi-Brussels South Airport afkomstig uit Vlaanderen
Volgens een recente publicatie op Skynet Nieuws is 47% van de vervoerde passagiers op Charleroi afkomstig uit het noorden van het land.
Reeds 10 jaar geleden heeft REPLO aangekondigd dat de Vlaamse regering de kaas van zijn brood liet nemen door de Waalse luchthavens.
Door een gebrek aan visie en verkeerde keuzes hebben diverse Vlaamse politici de kansen voor Oostende-Brugge laten voorbij gaan.
Tal van vrachtklanten hebben voor Liège Airport gekozen, terwijl men Ryanair "niet interessant" vond, zodat deze laatste destijds voor Charleroi gekozen heeft.
Ondertussen heeft het succes van Ryanair navolging gevonden met nieuwe low-cost maatschappijen op Charleroi. Sedert een tweetal jaar kwam daar tevens een forse uitbreiding van het vluchtenaanbod vanwege Jetairfly.
Om het de Vlamingen nog gemakkelijker te maken via Charleroi te reizen, werd niet alleen een gunstig akkoord gesloten met de NMBS, maar worden ook regelmatige busverbindingen ingelegd vanuit Antwerpen en Leuven.
De Vlaamse regering heeft het steeds over "initiatieven, acties, stimuleren van de economie, Vlaanderen in Actie (VIA), enz...".
Dit zijn allemaal loze woorden en slogans.
In Wallonië heeft men de koe bij de horens gevat en daadwerkelijke successen bekomen, met medewerking van en ten nadele van Vlaanderen.
REPLO geeft een dikke nul aan de Vlaamse beleidsmensen.
Chapeau pour les amis Wallons!